Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
0
Ön itt jár: > >

ÁSZF

COMPUTERMODE webáruház
Általános Szerződési Feltételek

2016.12.31.

I.  A Webáruház adatai

 A https://computermode.hu/ weboldal és webáruház üzemeltetője az FPO Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, mint Eladó. A weboldal és webáruház a magyar jog szerint működik, így minden esetben a magyar jogszabályok az irányadóak.

Teljes név: FPO Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: H-1046 Budapest, Kiss Ernő utca 2.

Telephely: H-1046 Budapest, Kiss Ernő utca 2.

Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-974416

Bejegyző hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 23704640-2-41

Képviselő: Mágori Zsolt Gábor

Telefonszám: +36 1 801 9800

E-mail: point@fpo.hu

Bankszámlaszám: OTP Bank 1170 7110 2000 1955 0000 0000

Nyitvatartás:

H-P: 9:00 - 17:00

Szombat - Vasárnap: Zárva

Az esetleges félreértések elkerülése végett kérjük kedves vásárlóinkat, hogy rendelésük leadása előtt olvassák el Általános Szerződési Feltételeinket (ASZF).

I. Az ASZF elfogadása

1. Ezen általános szerződési feltételek a Vevő és az Eladó kapcsolatát, tehát az FPO Hungary Kft (a továbbiakban „ELADÓ“) és ügyfelei (a továbbiakban „VEVŐ“) között létrejött kereskedelmi kapcsolatot szabályozzák. Vevőnek minősül az aki az Eladótól a https://computermode.hu/ internetes oldalain megjelölt szolgáltatásokat, termékeket megrendeli, illetve megvásárolja. A megrendelés a Webáruház oldalain megjelölt módon és feltételek szerint adható le. Eltérő rendelkezés hiányában, ezen általános szerződési feltételek vonatkoznak a https://computermode.hu/ és az adott Vevő között megkötött minden adásvételi szerződésre.
2. A szerződés nyelve magyar.
3. A megkötött szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek, nem kerül iktatásra, őrzésre és nem visszakereshető, azonban az Általános Szerződési Feltételek az Eladó honlapján bármikor újra elérhetőek. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik. A weboldalon található webáruházon keresztül kötött adásvételi szerződés a 45/2014. (II. 26.) számú és a távollevők között kötött szerződésekről szóló Korm. rendelet alapján távollévők közötti jogügyletnek minősül, de amennyiben a Vevő a termék átvételére a személyes átvételt választja, akkor a Vevő igénye csak megrendelésnek minősülhet, mivel a vevő a terméket ekkor megnézheti, összevetheti más termékkel és kipróbálja (kipróbálhatja), amellyel egyidejűleg a vevői távközlő eszköz általi szerződése közös akarattal így felbontásra került és az adásvételi szerződésre a továbbiakban a személyesen és a boltban kötött adásvétel szabályai az irányadóak, azaz a távollévők közötti jogügyletre jellemző elállási joga a Vevőnek elvész.
4. A https://computermode.hu/ oldalt üzemeltető Eladó jogosult egyoldalúan megváltoztatni jelen szerződési feltételeket.
5. Egyéb rendelkezés, avagy szerződési feltétel érvényességéhez a https://computermode.hu/ mindenkori írásbeli hozzájárulása szükséges.
6. Az Eladó a weboldalon, webáruházon keresztül kizárólag az alábbiakban megadott általános üzleti feltételek szerint értékesíti termékeit, amelyet a megrendelő, Vevő az általa küldött szabályszerű megrendeléssel elfogadottnak és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A weboldalt, webáruházat a Vevő úgy használja, hogy az elolvasott feltételeket érti és elfogadja, így ezen Szabályzatban foglaltaktól eltérő feltételeket nem áll módunkban elfogadni. A jelen szabályzatban foglaltakra a 45/2014. (II. 26.) számú és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló Kormányrendeletben foglaltak vonatkoznak, melyeket a megrendelő az általa küldött szabályszerű megrendeléssel elfogadottnak tekint.
7. Az Eladó által üzemeltetett weboldal, webáruház részére küldött megrendelés a vevő számára kötelező érvényű. Az adott áru megrendelésének időpontja azon időpont, amikor megrendelését online áruházunkon keresztül hozzánk eljuttatja. Megrendelése akkor tekinthető véglegesnek, ha online megrendelését e-mail-ben visszaigazoljuk.
8. Az eladó nem vállal semmilyen felelősséget azon tévedésekért, amelyet a megrendelő a megrendelés során követ el, sem az internet szolgáltatás minőségéből vagy hiányából eredő teljesítetlen megrendelésekért, sem az e-mail szolgáltatónál technikai okok miatt elveszett levelek miatti teljesítetlen megrendelésekért.

II. A szerződés tárgya


1. A szerződés tárgya az Eladó által a https://computermode.hu/ weboldalon a Computermode webáruházban kínált termékei.
2. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termék leírásában találja meg részletesen. Kérjük, hogy a termékleírásokat figyelmesen olvassák el, hogy pontosan azt a terméket rendelhessék, melyre szükségük van. Adott esetben kérjék munkatársaink segítségét. Adott termékek használata veszélyeket rejthet magában, a termékleírások ebben is segítséget nyújtanak. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk.
3. A weboldalon lévő webáruházban feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák.
5. Az internetes áruházban megrendelhető termékek árainak a változtatásának jogát a https://computermode.hu/ weboldalt üzemeltető Eladó fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
6. Az áru végleges vételára az ÁFA-val növelt érték, amely ÁFA a számlakiállítás napján hatályos jogszabályokban meghatározott adókulcs szerint kerül kiszámításra. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítási költséget! Az esetlegesen - a terméktől függően szükséges - szerelés, üzembe helyezés költségei – amennyiben a Vevő azt igényeli tőlünk - ugyancsak külön kerülnek felszámításra. (Lásd részletesen IV. fejezetben)
7. Az áruk a vételár megfizetéséig az Eladó tulajdonát képezik.
8. Az Eladó a https://computermode.hu/ weboldalon megjelentethet rövid lejáratú ajánlatokra vonatkozó akciókat, amelyek az akciós időtartama előtti és utáni áraktól eltérő árakat tartalmazhatnak. A rövid lejáratú ajánlat a weboldalon történő megjelenéssel egy időben lép érvénybe, és csak a megjelenés időtartama alatt beérkező megrendelésekre érvényes.

III.  A rendelés menete

1. A termékek megrendelése a terméknek, annak típusának, színének és egyéb jellemző paramétereinek a kiválasztása után történik. A könnyű áttekinthetőség érdekében a termékeket kategóriákba soroltuk.

2. A kiválasztott kategória nevére kattintva, megnyílik az abban található alkategória, és amennyiben létezik, a további alkategóriák is. Ezeken belül helyezkednek el a termékek ill. termékcsaládok. Az önálló termékeknél csak a kiválasztott terméket látja, a termékcsaládoknál, pedig egy komplett elemlistát fog találni a modellhez választható összes elemről. 
3. Áruházunkban kosaras rendszerben tud közvetlenül vásárolni, azaz a kiválasztott termék egyéb paraméterének megjelölése után, az Ön terméke a bevásárló kosárba helyezhető.
4. A vásárlás menete a következő:
      • termék kiválasztása, ha lehetséges a szín és egyéb paraméterek kiválasztása
      • kosárba tétel
      • a darabszámot a kosárba tétel után lehet módosítani a megfelelő darabszám megadásával frissítés gombra kattintva
      • amennyiben rossz terméket helyezett kosárba azt a törlés gomb megnyomásával eltávolíthatja

Ezután választhat a bevásárlás folytatása és a PÉNZTÁR között, a vásárlás folytatásával visszatér az áruházba és további termékeket rakhat a kosarába, amelyek végösszegét a jobb felső sarokban az egész vásárlás folyamán figyelemmel kísérheti.

     • A termék(ek) kosárba helyezésének befejeztével válassza ki a PÉNZTÁR funkciót.
     • Számlázási adatok kitöltése a következő menüpont, itt ügyelni kell a pontos kitöltésre, mert pl. helytelen elérhetőség megadásából származó rendelést nem áll módunkba teljesíteni.

5. A vásárlási feltételek elfogadása előtt/után regisztrálnia kell, ezzel érvényesíti vásárlási szándékát. Kérjük, hogy a regisztrációs eljárás adatait, jelszavát és minden a vásárlással kapcsolatos adatát fokozottan óvja illetéktelen harmadik fél hozzáférésétől, hiszen az ebből eredő károkért az eladó felelősséget vállalni nem tud. A regisztráció nem jelent feltétlenül rendelési kötelezettséget. A regisztráció során megadott adatai tekintetében a Vevő büntetőjogi felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy azok a valóságnak megfelelőek és Vevő tudomásul veszi, hogy a regisztráció során megadott adatait bármikor módosíthatja, de az az Eladóval szemben csak akkor hatályosul, ha azokat még a megrendelés leadása előtt végzi el.
6. Az Eladó a megrendelést a rendelés leadását követően haladéktalanul, hétköznap legfeljebb 48 órán belül, ünnep/munkaszüneti napon leadott rendelések esetében legfeljebb a következő munkanapon visszaigazolja. A vásárlási szerződés a visszaigazolással jön létre. Amennyiben a rendelést az előbb leírt időn belül nem igazoljuk vissza, úgy a vásárlási szerződést meg nem kötöttnek kell tekinteni és az eladót avagy a vevőt semmilyen kötelezettség nem terheli. Kérjük, a visszaigazolást figyelmesen olvassa el, és bármilyen kérdés felmerülésével keressen meg a megadott elérhetőségeinken.
7. A megrendelések feladása a https://computermode.hu/ webáruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül https://computermode.hu/ webcímen, vagy e-mailben az info@computermode.hu címen. Rendelését bizonyos esetekben az előleg befizetésekor már érvényesnek tekintjük, az előleget beleszámítjuk a termék(ek) vételárába, és visszaigazoljuk a termék beérkezését a rendelés összes adatával együtt.

IV. Fizetési feltételek

1. A weboldalon és a visszaigazolásokon feltüntetett árak bruttó árak, már tartalmazzák az Áfá-t, de a szállítás és a kezelés költségét – avagy amennyiben igényeli az összeszerelés költségét - nem.
2. A https://computermode.hu/ weboldalon feltüntetett árak változtatásának a jogát az Eladó fenntartja, a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az esetleges módosítás a megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja. 
3. A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat azonban, hogy áruházunkban technikai hiba miatt a piaci ártól jelentősen eltérő, avagy téves ár jelenik meg. Ilyen esetben az áru elküldése előtt egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) megkeressük Önt, mivel az ilyen megrendelések a fentiek alapján nem érvényesek, és az ebből eredő károkért nem vállalunk felelősséget.
4. A megrendelt termékek kifizetése átutalással/utánvétellel/készpénzben történik. Átutalásos fizetés futárcéges átvétel és személyes átvétel estében is lehetséges, amikor a számlát elektronikus vagy postai úton előre megküldjük és a számlánkra történő jóváírás után vehető(k) át termék(ek) vagy indítjuk a futárral a csomagot. Utánvételes fizetés azaz fizetés a szállítási címen csak futárcéges átvétel esetén és 200.000-Ft értékhatárig lehetséges, és az ezen értékhatárt meghaladó csomagküldéses szállítással rendelkező megrendelések esetén átutalásos fizetésre van csak lehetőség. Készpénzes fizetés: Az üzletben történő személyes átvétel esetén lehetséges. Bankkártyával történő fizetés jelenleg nem lehetséges. A megrendelés leadása után cégünk visszaigazoló levelet küld a vevőnek, amely tartalmazza a teljes bruttó vételárat, az esetleges kedvezményeket, valamint a szállítás költségét.
5. Átutalásos fizetésnél amennyiben a megrendelt termékek teljes ellenértéke, a termékek áruraktárunkba való megérkezése után 3 naptári napon belül nem érkezik meg a számlánkra, úgy a közöttünk létrejött szerződéstől elállhatunk és az adott vevő megrendelését töröljük.

V. Termék átvétele:

Kiszállítás

A termékeket az Eladó szerződéses partnerei szállítják ki, alvállalkozóként/közreműködőként.
Ebben az esetben utánvét és szállítás díja terheli a Vevőt. A szállítási díj a megrendelt termékek súlya alapján kerül meghatározásra! Tehát a megrendelt termék(ek) becsomagolt súlya a mérvadó! A Szállító partner a Vevő által megadott címre viszi a küldeményt, esetlegesen telefonon egyeztet is a vásárlóval (amennyiben az megadásra kerül). Fizetni a termék(ek) vételárát a szállítási költséggel együtt egyösszegben a Szállítónak kell a csomag átvétele után! SÉRÜLT vagy MEGBONTOTT csomagról átvétel után JEGYZŐKÖNYVET KELL KITÖLTENI! Csak a jegyzőkönyv megléte esetén tudunk reklamációt elfogadni! A számlát és a garanciajegyet a termék(ek) mellé csomagoljuk.

Amennyiben a szállító az árut bármely körülményből kifolyólag nem tudja átadni (rossz, vagy pontatlan megadott cím, átvevő nem jelenik meg az átadáskor, a kiszállítási díjat nem fizetik meg; avagy egyéb esetben, amennyiben az árut bármilyen akár kisebb hibára való utalással Vevő nem veszi, vagy nem tudja átvenni, stb.) úgy azt értesítés hagyása mellett visszaszállíthatja és egyeztethetnek egy új szállítási időpontot. Sikertelen kézbesítéskor Szállító két alkalommal próbálkozik, utána visszaszállítja az árut az Eladónak. Ilyen esetben a Vevő hibájából meghiúsult kézbesítés miatt a meghiúsult első illetve az újbóli kiszállítás költségei minden esetben az Vevőt terhelik. Kézbesíthetetlenség esetén a címzettel szemben jogi eljárást kezdeményezhetünk, a szállítási költség megtérítése címén, ezért kérjük, olyan címet adjon meg, ahol az egyeztetett időben át tudja venni az árut. Telefonos elérhetőségéhez olyan telefonszám megadását kérjük, ahol napközben hívható. 

A kiszállítás díja és határideje

A szállítási költségek részletesen a "Házhoz visszük!" menüpontban találhatóak. https://computermode.hu/hazhozszallitas

Ideális esetben egy munkanapon belül az aznap 12:00 óráig leadott rendeléseket 90%-os biztonsággal tudja partnerünk kézbesíteni a következő munkanapon.

Általánosságban a csomagok 1-2 munkanap átfutással érkeznek meg a rendelésben megadott címre.

Amennyiben esetenként ez a szállítási határidő mégsem tartható (pl.: beszállítók leállása, rendkívüli időjárási körülmények vagy nagyforgalmú időszak, mint például a Karácsonyi időszak. ) e-mailen erről külön tájékoztatást küldünk a Vevőnek és/vagy telefonon felvesszük Önnel a kapcsolatot egyeztetés céljából.

Személyes Átvétel

Lehetőség van a megrendelt termékek személyes átvételére telephelyünkön (Főoldalon Fontos tudnivalók menüpontban elérhetőség és nyitva tartás alatt talál erről információkat.)
-> Elérhetőség Személyes átvételre csak itt van lehetőség! 
Személyes átvételi szándék esetén mindenképpen várja meg visszaigazolásunkat! A hétköznap leadott rendeléseket - amennyiben raktárunkban van készleten - visszaigazolásunk után még aznap 16:00 óráig átveheti telephelyünkön. A hétvégén leadott rendeléseket az azt követő munkanapon veheti át 16:00 óráig.

Tekintettel arra, hogy cégünk nagykereskedés, így telephelyünkön elsősorban viszonteladó partnereink kiszolgálása történik, így megértését kérjük, ha esetlegesen pár percet várakoznia kell. Amennyiben telephelyünkön történő áruátvétel mellett szeretné azt többi termékkel összehasonlítani, kipróbálni, úgy az előzetes időpont-egyeztetés alapján lehetséges/történik, minden esetben a emailben vagy telefonos visszaigazolást követően.

A termékekhez minden esetben mellékeljük a jogszabályokban előírt és a kereskedelemben megszokott leírást, jótállást és a számlát.

VI. Teljesítés helye, szállítási feltételek

Rendelés teljesítése egyelőre csak Magyarország területére érvényes, az országon kívülre csak külön egyeztetés esetén tudunk rendelést elfogadni. 
A szállítási címet (Teljesítés helyét), a leadott megrendelés alapján határozzuk meg.
Amennyiben a szállítás a Vevő szállítóeszközével történik, abban az esetben a teljesítés helye az Eladó telephelye.
Az áru sérülésének kockázatát az átvétel pillanatától a Vevő viseli.

VII. Kifogások, reklamációk

Ügyfélszolgálat: FPO Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Ügyfélszolgálati iroda helye: H-1046 Budapest, Kiss Ernő utca 2.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P: 10:00 - 16:00; Szombaton - Vasárnap: Zárva.
Tel: +36-1/801-98-01
E-mail: info@computermode.hu
Kötelező válaszadási idő e-mailen beérkezett megkeresésekre: 2 munkanap.

A Vevő köteles az áru minőségét az átvételkor ellenőrizni. SÉRÜLT vagy MEGBONTOTT csomagról átvétel után JEGYZŐKÖNYVET KELL KITÖLTENI! Csak a jegyzőkönyv megléte esetén tudunk reklamációt elfogadni! Amennyiben a Vevő az áru átvételekor hibát, sérülést tapasztal, avagy bármilyen kifogással kíván élni, akkor köteles azonnal kapcsolatba lépni az Eladóval.
Mennyiségi vagy a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibák reklamációját a Vevő az áru átvételétől számított 3 munkanapon belül köteles bejelenteni. A probléma kivizsgálása után azonnal intézkedünk a hiányzó termék pótlásáról vagy a hiba elhárításáról vagy a termék cseréjéről.
A rejtett hibát a felfedezése után 3 napon belül, de legkésőbb az áru átvételétől számított 2 hónapon belül kell jelezni.
A reklamációt írásban kell benyújtani, a garanciális idő szempontjából az átvétel dátuma a mérvadó.
A minőségi reklamáció megítélése szempontjából a meghibásodást mintával vagy hivatalos szakértői véleménnyel kell igazolni.
Amennyiben a Szerződő felek nem egyeznek meg másképpen, a reklamáció nincs befolyással a teljes számlázott összegre vonatkozó fizetési kötelezettségre.

VIII. Elállási jog

1. A Polgári Törvénykönyv alapján fogyasztónak minősülő Vásárlóinkat megillető speciális jogosultságok tekintetében a mindenkor hatályos fogyasztóvédelmi előírások irányadók. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében a Vásárló akkor minősül fogyasztónak, ha a terméket a szakmáján, önálló foglalkozásán vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy rendeli, illetve vásárolja meg. A gazdálkodó szervezetek, beleértve az egyéni vállalkozókat is, a törvényi szabályozás értelmében nem minősülnek fogyasztónak, ezért a fogyasztókat megillető speciális jogosultságok nem illetik meg őket, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződéshez kapcsolódó speciális rendelkezések (pl. az elállási jog és a fogyasztókra vonatkozó kedvezőbb jótállási és szavatossági feltételek) a gazdálkodó szervezetekre nem vonatkoznak. Esetükben az általános szabályok irányadók.

2. A fogyasztónak minősülő személynek a megrendelt termékek kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül joguk van feltétel és indoklás nélkül elállni vásárlási szándékuktól, kivéve egyedi méretű és/vagy gyártású termék esetén. Az elállási határidő jelenleg 14 naptári nap.

3. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.

4. Az elállási szándékot legkésőbb a lejárat napján jelezhetik részünkre telefonon, email-en, postai úton. Vevő az elállási nyilatkozatának a megküldésétől számított indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 14 naptári napon belül köteles az árut a saját költségén visszaküldeni az Eladó részére.

5. Elállás esetén az Eladó köteles az ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is visszatéríteni a vásárlónak legkésőbb az elállást, illetve a termék visszaszolgáltatását követő tizennégy naptári napon belül. Ha a fogyasztó a vásárláskor kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott (Pl. Sürgősségi felár, stb), úgy Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Elállás esetén Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Eladó mindaddig visszatarthatja ezen összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

6. Elállás esetén Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékben használhatja a vásárolt terméket. Vevő csak az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ilymódon Eladó kizárólag sérülésmentes termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. Ezen felül a visszaérkezett termék jelentős használatából, sérüléséből adódó költségek és az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő károk a VEVŐT terhelik. Ilyen esetben ennek fennállását az Eladó bizonyítani köteles és az értékcsökkenés mértékének megfelelő összeget a visszatérítésből jogosult levonni! Ezen okok miatt Elálláskor a terméket kérjük, hogy megfelelően becsomagolva küldje vissza azt részünkre, hogy az esetleges sérülésből származó viták elkerülhetők legyenek. A terméket amennyiben az lehetséges az eredeti számlával, vagy annak másolatával küldjék vissza számunkra, így segítve munkánkat.

7. Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Vevőnek saját költségén kell gondoskodnia. 

8. Vevő tudomásul veszi, hogy bizonyos törvény által meghatározott esetekben Elállási joga nem gyakorolható. Ilyen különösen előfordulhat az Eladó által forgalmazott alábbi termékek esetében
-  Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
- Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta

9. Az elállásra vonatkozó részletes törvényi szabályozás itt tekinthető meg: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043

10. Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges szerződéses viszonyból származó vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék el. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a szerződő felek a területileg illetékes Bírósághoz fordulhatnak.

IX. Garancia, szavatosság

Megjegyzés: A Polgári Törvénykönyv alapján fogyasztónak minősülő Vásárlóinkat megillető speciális jogosultságok tekintetében a mindenkor hatályos fogyasztóvédelmi előírások irányadók. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében a Vásárló akkor minősül fogyasztónak, ha a terméket a szakmáján, önálló foglalkozásán vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy rendeli, illetve vásárolja meg. A gazdálkodó szervezetek, beleértve az egyéni vállalkozókat is, a törvényi szabályozás értelmében nem minősülnek fogyasztónak, ezért a fogyasztókat megillető speciális jogosultságok nem illetik meg őket, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződéshez kapcsolódó speciális rendelkezések (pl. az elállási jog és a fogyasztókra vonatkozó kedvezőbb jótállási és szavatossági feltételek) a gazdálkodó szervezetekre nem vonatkoznak. Esetükben az általános szabályok irányadók.

1. Kérjük a termék kicsomagolását, szakszerű üzembe helyezését mindig körültekintően, megfelelő óvatossággal végezze. Ebben általában segítséget nyújt már a termék csomagolása is és/vagy a mellékelt útmutató. Amennyiben bizonytalan vagy szükségesnek érzi kérjük a kicsomagolást, üzembe helyezést szakember segítségével végezze!

Az óvatlan kicsomagolás és/vagy szakszerűtlen üzembe helyezés a termék maradandó sérülését okozhatja, ami megvonhatja a termék garanciáját.

2. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén Eladó a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt új, tartós fogyasztási cikkekre a jogszabályban előírt egy éves jótállást biztosítja, a (2013. évi V. törvény) Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet feltételei szerint. Ha vásárolt termék gyártója a termékekre a jogszabályban előírtnál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, úgy Eladó is a gyártó feltételeivel azonos kedvezőbb jótállási feltételeket biztosítja a Vásárló részére. Ez alól kivételt képez(het)nek az akciós, értékcsökkent és kiárusítás alatt álló termékek. A jótállási határidő az áru átadásának napjával kezdődik. 

3. A Vevőt az eladó hibás teljesítése esetén megilletik mindazok a szavatossági, illetve – amennyiben a Vevő a Ptk. vonatkozó rendelkezései alapján fogyasztónak minősül – jótállási jogok, amelyeket számára a Ptk., illetve bruttó 10.000,- Ft-ot meghaladó vásárlás esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet lehetővé tesznek. A Vevő szavatossági, illetve jótállási igényeit kizárólag a vásárláskor kapott eredeti és a teljes vételár kifizetését igazoló számlával, és a termék átvételekor átadott jótállási jeggyel érvényesítheti a teljesítés időpontjától a jótállási időtartam alatt. Az Eladó mentesülhet a Vevő szerződéstől való elállásra vagy megfelelő árcsökkentésre vonatkozó igényétől, ha a hibás terméket megfelelő határidőn belül kicseréli, a hiányzó alkatrészt pótolja. A szavatosság illetve a jótállás nem terjed ki az olyan hibákra, melyek a következőkre vezethetők vissza:
- a terméket nem rendeltetésszerűen használták, illetve nem tartották be a termék kezelési-, használati- és karbantartási-utasítását,
- a terméket átalakították, megváltoztatták,
- valamely alkatrész (szövet stb.) természetes kopás, elhasználódás folytán tönkremegy,
- a Vevő nem tett eleget kárenyhítési kötelezettségének,
- a termék elemei és alkatrészei összeszerelési hibából sérültek meg. Ebben az esetben Vevő tudomásul veszi, hogy a sérült alkatrészek, elemek pótlása a Vevő saját költségére történik

4. A kötelező jótállási jogok tekintetében a Polgári törvénykönyvről szóló törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, továbbá a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadóak. Vevő nem csak az eladóval, hanem a gyártóval szemben is érvényesítheti a szavatossági jogát, így javítást, cserét kérhet. Ha a Vevő a szavatossági vagy jótállási igényét akarja érvényesíteni, akkor arról az Eladónak jegyzőkönyvet felvenni, amelyben szerepelnie kell a szerződéskötés időpontjának, hiba leírásának. Az Eladó köteles a javítást, vagy cserét 15 napon belül elvegezni, vagy mással elvégeztetni.

X. Jogorvoslat, vitás ügyek rendezése

 Amennyiben az Eladó és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vevő számára:

- Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
- Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
- Bírósági eljárás. Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Amennyiben panaszt kíván tenni bizonyos termékekkel, vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban azt megteheti az info@computermode.hu e-mail címen is cégünk számára, vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál.

Személyesen telephelyünkön is megteheti panaszát a 1047 Budapest Károlyi István utca 10 szám alatt.

A Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség elérhetősége: 1052 Budapest, Városház u. 7.; Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.; Telefonszám: +36 1 450 2598; E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu 

Interneten keresztül a hatóság honlapján a panaszbejelentés menüpont alatt megtalálható elérhetőségeken, például a fogyved_kmf_budapest@nfh.hu címen.

Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy vitás ügyek rendezése érdekében Békéltető testülethez is fordulhat panaszával.


Mik azok a békéltető testületek?

A békéltető testületek hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.

A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Hogyan indul a békéltető testületek előtt az eljárás?

A fogyasztó a vállalkozással szemben fogyasztói panasszal élhet.

Amennyiben a fogyasztói panaszt a vállalkozás elutasítja, a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni:

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

Panasz elutasítása esetén a vállalkozás kötelezettségei

A vállalkozás részéről a tájékoztatásnak fogyasztói jogvita esetén ki kell terjednie a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez való fordulás lehetőségére, valamint tartalmaznia kell a békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. A békéltető testületekről történő tájékoztatási kötelezettséget világosan, érthetően és könnyen elérhető módon kell teljesíteni, internetes honlappal rendelkező vállalkozás esetén a honlapon, honlap hiányában az általános szerződési feltételekben, általános szerződési feltételek hiányában pedig külön formanyomtatványon. Üzlettel rendelkező vállalkozás esetén a tájékoztatást jól láthatóan és olvashatóan kell megadni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A vállalkozások együttműködési kötelezettsége

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles az eljárás megindulásáról szóló értesítés részére történt kézbesítésétől számított nyolc napon belül írásban nyilatkozni

- a fogyasztó igényének jogosságát

- az ügy körülményeit

- a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását illetően.

A vállakozás a nyilatkozatában meg kell jelölje:

- az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait

- csatolni kell azokat az okiratokat (ezek másolatát), amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

A vállalkozás egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani a meghallgatáson, ennek megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság általi bírságkiszabásra kerül sor.

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A Budapesti Békéltető Testület székhelye és elérhetősége:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
Név: Dr. Baranovszky György

Iratleadási időpontok:
hétfő: 8.30-16.30
kedd: 8.30-16.30
szerda: 8.30-16.30
csütörtök: 8.30-18.00
péntek: 8.30-13.30

Tanácsadási időpontok:
hétfő: 12.30-16.30
szerda: 12.30-16.30

további részletek itt találhatóak:  http://www.bekeltet.hu/

 

Területileg illetékes MEGYEI Békéltető testületek:

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Dr. Gál Gyula

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 486-987

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László

E-mail cím: info@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105

Fax száma: (36) 323-615

Név: Dr. Gordos Csaba

E-mail cím: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8.

Telefonszáma: (1)-474-7921

Fax száma: (1)-474-7921

Név: dr. Csanádi Károly

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: endrediemese@invest.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-514

Fax száma: (92) 550-525

Név: Dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmkik@zmkik.hu

XI. Adatvédelmi rendelkezések

Jelen adatkezelésre vonatkozó rendelkezés célja, hogy a weboldalon eladásra kínált termékek megrendelése során megadott és az Eladó számára hozzáférhetővé vált személyes adatok és egyéb adatok kezelésére vonatkozó elveket és szabályokat meghatározza.

Eladó alapvetően bármely a weboldal használata során tudomására jutott személyes adatot az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII. törvény rendelkezései szerint kezel. 
A webáruházra ill. az adatkezelésre az alábbi hatályos jogszabályok vonatkoznak:

Eladó kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásával, az internetes kereskedelmi működtetésével kapcsolatos adatkezelése megfelel a jelen pontban illetve a hatályos jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek.
Eladó vállalja, hogy az adatkezelő illetve adatfeldolgozó tevékenysége során az általa kezelt adatmennyiség teljes körű védelme érdekében - a technika mindenkori fejlettségére tekintettel - megtesz minden olyan szükséges intézkedést amely a személyes adatok megfelelő védelmét biztosítja. (pl. adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megakadályozása, személyes adatok nyilvánosságra hozatalának megakadályozása stb.)

Ugyanakkor Vevő is teljes felelősséget vállal a regisztráció során kapott jelszó kezeléséért, azt harmadik fél részére nem ismerteti. Az Eladó nem vállal felelősséget azon károkért, amelyek a jelszó illetéktelen használatával keletkeztek akár a Vevőnél, akár harmadik személlyel szemben.

Eladó fenti kötelezettségvállalásának, illetve a hatályos jogszabályokban foglatak betartása érdekében részletes adatkezelési szabályzatot készített, mely itt található: Adatvédelmi nyilatkozat

Az eladó - a vevői, partnerei és egyéb ügyfelei személyére, adataira, a Webáruházzal fennálló üzleti kapcsolataira vonatkozó - valamennyi információt üzleti titokként kezel.

A jelen adatvédelmi nyilatkozatban nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó. Bármelyik rendelkezés érvénytelensége vagy érvénytelenné válása a többi rendelkezés érvényességét nem érinti.

XII. Vegyes egyéb rendelkezések

1. A weboldalon, webáruházban szereplő árlistákon, leírásokon, készletinformációkon, képeken és rajzokon valamint egyéb dokumentumokon megadott adatok az áru méretére, súlyára, árára, színére és egyéb jellemzőire vonatkozóan csak tájékoztató jellegűek. Termékeink műszaki továbbfejlesztésével illetve megszűntetésével kapcsolatos jogunkat fenntartjuk!

2. A weboldalon való vásárlás feltételezi a Vevő részéről a Számítógépének és az Internet technikai és műszaki lehetőségeinek, korlátainak ismeretét különös tekintettel a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadására. Az FPO Hungary Kft-t nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba van az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.

Abban az esetben, ha a weboldal látogatója bármilyen formában megsérti a vásárlási feltételekben rögzített szabályokat, az FPO Hungary Kft. szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját.

3. Az Eladó bármikor jogosult jelen Szabályzatát egyoldalúan módosítani.

XIII. Elérhetőség, céginformációk:

Cégnév: FPO Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Cégjegyzékszám: 01-09-974416
Székhely: H-1046 Budapest, Kiss Ernő utca 2.
Adószám: 23704640-2-41
Bankszámlaszám: OTP Bank Zrt. 1170 7110 2000 1955 0000 0000
Ügyfélszolgálat: Tel: +36-1/801-98-00, E-mail: info@computermode.hu