Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Garancia

Garanciális feltételek 
HIVATALOS  MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez.

Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!

Az általunk forgalmazott termékekhez a garanciát a termék magyarországi gyártója vagy ha az külföldön készült, akkor a gyártó magyarországi importőre/képviselete biztosítják Önnek. Így Ön élvezheti a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén, készülékét a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni ha a szakszerviz úgy dönt!

Jótállás
A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre minimum 12 hónap jótállás kötelező. A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.

Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! 
Egyes gyártók a termékeikre hosszabb, akár 2-3-4-5 éves jótállást vállalnak.
Fontos tájékozódni, ennek a jótállásnak a módjáról is.
Például egy 3 éves jótállás lehet feltétel nélküli teljes jótállás a termékre, de lehet olyan is, hogy az első évben teljes, míg a többi évben csak részleges, egyes alkatrészekre érvényes a kiterjesztett jótállás.
Olyan is van, hogy egy gyártó időben korlátozza a magyarországi jótállást. Például egy 3 évest  1+2 vagy egy 5 évest 2+3 évre. Ezt azt jelenti például az 1+2 éves jótállás esetén, hogy a meghibásodott termék ügyében a vásárlást követő egy éven belül a kereskedő jár el, de a második-harmadik évben már az ügyfélnek direktben kell felvennie a kapcsolatot a gyártóval.
  

TEHÁT mit kell tennie Önnek ha problémája van?  

Elméletileg Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
-    A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel
-    A  nyugta vagy számla egy példánya
-    A cégünk által kiállított jótállási jegy
-    A termékhez gyárilag mellékelt GYÁRI GARANCIA JEGY

Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni! 

 

Gyakorlatilag Jótállási igényhez inkább ezeket kérjük:
-    A  nyugta vagy számla egy példánya (ez önmagában elegendő, de elengedhetetlen feltétel)
-    LEHETŐSÉG szerint a hibás termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel. (Sokszor nem is a termék maga hibás, hanem egy tartozék, példáult kábel, tápegység, stb)
      Kérjük, hogy a terméket megfelelően csomagolja be, hogy lehetőség szerint ne érkezzen meg még rosszabb, sérült állapotban az eladóhoz, mint amilyenben eleve is volt, mert az rossz esetben garanciavesztést is okozhat.
-    ÉS A LEGFONTOSABB:  tessék nekünk minél PONTOSABBAN leírni, hogy mi is a termék problémája! Az ugyanis, hogy "valami baja van", "nem jól működik" nem sokat segít nekünk, hogy a problémáját gyorsan megoldjuk.
      Lehet, hogy a garanciális ügyintéző vagy szervizes szakember mikor találkozik a termékkel az nála nagyjából / egész jól / meggyőzően működik. Például egy garanciális vizsgálat során egy tévé vagy monitor lehet jól működik, de ha az ügyfél nem azt írta le, hogy "rossz a fejhallgató aljzat" hanem azt "hogy a készülék nem működik", akkor bizony vissza fogja azt kapni azzal, hogy "minden rendben"

 

Ha ez megvan akkor Önnek a hibás terméket el kell juttatnia az illetékeshez, aki segít Önnek a hibás termék ügyét elrendezni.

A jelenlegi magyarországi törvények értelmében ez SZINTE mindig a vásárlás helyét jelenti vagyis a boltot vagy webáruházat. NEM a gyártót, nem a képviseletét, nem a nagykereskedőt, hanem a boltot, ahol Ön a terméket vásárolta.

Ez alól egy kivétel van: Mikor a termék gyártója hivatalos magyar szakszervízt tart fenn és üzemeltet. Ilyenkor ők az illetékesek, hozzájuk kell fordulni.
Minden más esetben a bolthoz vagy a webáruházhoz.

A hibás garanciális termék kereskedőhöz vagy a szervizhez történő visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja.
Természetesen ugyanez igaz visszafelé is: A megjavított és/vagy kicserélt terméknek a kedves vásárlóhoz történő visszajuttatás költségeit pedig a kereskedő / szakszervíz állja,
Fontos! Ha a termék nem is volt hibás vagy garanciavesztés áll fenn, akkor a szállítás, bevizsgálás költségét egyes gyártók Önre terhelhetik.

A hibás terméket abban az esetben nem kell visszajuttatnia a vásárlónak, ha nem egy egyszerű hétköznapi használati tárgy hibásodott meg, hanem egy úgynevezett "tartós fogyasztási cikk" például egy hűtő vagy mosógép.
Ilyenkor minden esetben a gyártó szervize gondoskodik a hibás termék szerzvízbe történő beszállításáról vagy helyszíni javításáról.
 

Mi történik az Ön által visszaküldött termékkel?
Nos a mai világban a termékek nagy része tele van elektronikával, azok bonyolultak, miniatürizáltak.. vagyis nehezen javíthatóak. Emiatt az esetek nagy részében nem javítás, hanem csere történik.
Hiába ragaszkodik Ön a jól megszokott tárgyához, nagy valószínűséggel nem javítják azt, hanem kidobják és Ön egy újat fog kapni helyette.

A törvény erre vonatkozóan egyértelmű és szigorú szabályokat fogalmaz meg, melyek egyértelműen teljesülnek is, hogyan kell az ügyfél problémáját GYORSAN megoldani.

DE

A való életben nagyon sok meghibásodott termék ügye nem egyértelmű így az ügyintézés időben elhúzódhat.

A vásárló ugyanis a a kereskedőnek kell küldje a terméket, az a nagykereskedőnek, az a gyártónak (képviselőjének).
Ezzel nincs is semmi baj az olyan esetekben mikor egyértelmű a hiba és egyértelmű, hogy annak mi volt az oka és ki felelős a meghibásodásért.

A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet. A probléma a mindenki által ismert "egyszer működik - egyszer nem" című esetekkel van. Ilyenkor a vásárló és gyártói képviselet (szervíz) között több kört is megtehet a termék oda-vissza, rossz esetben drága eszközökkel történő vizsgálata is szükséges lehet, melyhez a terméket külföldre kell küldeni a gyártóhoz bevizsgálásra. Több éves tapasztalatunk alapján ezek az ügyek általában pozitívan zárulnak, sikeresen közvetítünk a gyártó és az ügyfél között, de a folyamat maga 4-6 hétig is elhúzódhat, mely minden érintett részéről NAGYFOKÚ türelmet és megértést kíván.


Nos végül a vásárló által visszaküldött termék vizsgálatának három eredménye lehet:
- A termék nem hibás, a gond máshol van
- A termék annak gyártása során bekövetkezett hibából kifolyólag meghibásodott, így azt a gyártó javítja vagy cseréli
- és sajnos van olyan szomorú eset is amikor tényleg hibás a termék, de van egy apró szépséghibája a dolognak:

A Jótállás azaz a garancia ugyanis csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások ( pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, szakszerűtlen kezelésből, beállításból eredő problémák, azaz a vevő nem úgy használta ahogy kell, másra használta, átalakította, saját maga javította, a szomszéd javította, stb stb. ) 

A termékek gyártói használati útmutatója illetve a garanciális feltételek leírása sokszor szájbarágós vagy nehezen érthető, borzalmas és unalmas olvasmány még hosszútávon egy hasznos olvasmány, ami sok bosszúságtól megkíméli a vásárlót.


Amennyiben egyértelműen bebizonyosodik, hogy nem rendeltetésszerű használat következtében történt a meghibásodás akkor az az ún nevezett garanciavesztés esete. 
ilyenkor a gyártónál a meghibásodott termék javítása vagy cseréje a vásárló költségére történik.
 

Reméljük sikerült segítenünk eligazodni Önöknek a garanciális ügyintézés útvesztőjében.

Amennyiben bármi kérdése van kérjük forduljon hozzánk bizalommal írásban vagy telefonon!